Marketing

 

Een goede marketingstrategie is een match tussen je organisatiestrategie, je ambities en je doelstellingen, vertaald naar een plan met de in te zetten media.

Een goede marketingstrategie vereist visie en inzicht en zou antwoord moeten geven op vragen als wie is je doelgroep, hoe bereik je die doelgroep en wat is daarvoor nodig (online en offline)?

Het meest belangrijke is misschien wel waarom je doet wat je doet... en waarom dat belangrijk is voor anderen.

Dit kunnen we voor je doen

 

De case van Spellenlabs

Vraag van Spellenlabs
"Spellenlabs bedenkt, ontwikkelt en begeleidt interactieve (GPS-)spellen. Het vermarkten van de spellen was in de praktijk lastig. Spellenlabs vroeg Het Gilde om mee te denken over de marketingstrategie."

Aanpak van Het Gilde
Het Gilde heeft een Why-sessie ingezet en een touch points analyse uitgevoerd om meer zicht te krijgen op de klantreis. Door deze aanpak werd duidelijk dat Spellenlabs de marketing en sales anders moest inzetten en de producten anders moest positioneren. De touch points analyse gaf meer inzicht in de vele contactmomenten met klanten en hoe daar vervolgens meer rendement uit is te halen.
 

Jouw case bekeken vanuit verschillende disciplines.
Dat is werken vanuit de Gilde Driehoek.

 
 

Hoe kunnen we jou helpen met marketing?


Contact